سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما و ماجراهای این روزها

ما و ماجراهای این روزها

 

تأملی در چند نکته ی مهم:

1. روزهای جاری، آبستن حوادث و ماجراهاست؛ بسیاری از این اتفاقات هم از کنترل و حیطه ی اختیار و تدبیر ما خارج است، فی المثل پیش بینی کردن رفتارهای یک فردِ «غیرقابل پیش بینی» یا معطل ماندن و متوقف شدن در ماجراجویی های «محمود و دوستان»...

درعین حال، این اتفاقات از حیطه ی موضع گیری هوشمندانه ی ما خارج نیست، رصد اخبار و اتفاقات، داشتن موضع منطقی، تحلیل و بصیرت افزایی لازمه چنین شرایطی است، چنانکه داشتن سناریوهای متناسب، برای شرایط و احتمالات گوناگون، مطلوب است. البته تمرکز اصلی باید در حوزه های ایجابی باشد یعنی اولویت دادن به متغیّرهایی که مشمول دایره تدبیر و تصمیم و اراده ما می توانند باشند.

 

2.در بحث ثبت نام احمدی نژاد، برخی همچنان منتظر این هستند که گامهای بعدی او چیست تا به تشخیص برسند. درحالی که آنچه نقطه ی عطف ماجرا بود اتفاق افتاده است  و اینکه احمدی نژاد _که استادِ بازی های زبانی است_ با چه توجیهی ثبت نام کرده، یا اینکه چندی بعد خودش انصراف می دهد یا با ردصلاحیت از گردونه خارج می شود و مواردی ازین دست، چیزی از قبح کار او نمی کاهد. کافی است بار دیگر در این جمله تأمل کنیم و نسبت احمدی نژاد را با «ولی امر» بسنجیم: «با ملاحظه ی صلاح خودِ آن شخص و «صلاح کشور» گفتم که صلاح نمی دانیم شما در فلان قضیه شرکت کنید»

ولی فقیه با چه بیانی باید به «صلاح کشور» تصریح کند تا عده ای راهی برای توجیه نبینند؟!


3. اما آنان که خود کارنامه تاریکی در عدم توجه به نصایح رهبری، دارند و نه تنها ایستادن در برابر حکم رهبری، که با دمیدن در شورش و آشوب خیابانی، در برابر قانون و در برابر جمهوریت و در برابر آرای گسترده مردم نیز ایستاده اند (و به صراحت اعلام کرده اند که ما منتخب مردم را رئیس جمهور نمی دانیم!)امروز نمی توانند از این آب گل آلود، ماهیِ منافعِ حزبی خود را صید کنند و مدعی بصیرت شوند! 

 

4.اما نکته اصلی:

نکته مهم، اولویت دادن به گلایه مندی گسترده مردم از وضع موجود کشور و تمرکز و مجاهدت برای عبور از این شرایط راکد است، و نکته ی مهم تر این است که وضع موجود، ماحصل 6 سال گذشته است، و در آن هر 2 دولت پیشین با نسبتهای متفاوت، سهم داشته اند، البته رکود گسترده و «شبه تعطیل بودن» کشور در دولت فعلی، کاملا روشن است لکن شرایط نامظلوب و ملتهب در اواخر دولت دهم را هم نباید از یاد برد. مردم و کشور برای عبور از وضع موجود، به نسخه ی جدید، کارآمد، امین و انقلابی نیاز دارند؛ نه نسخه های تاریخ گذشته!

 

مهدی عسگری

24فروردین96






آخرین مطالب وبلاگ



ویرایش قالب توسط قافله شهداء